www.hasznaltmotorok.hu 

  
  







Kereső Bezárása 
 
  
 
  
 
  
Tesztek / Suzuki AN 250/400 Burgman
  
 
  

Teszt Kereső 

 
  


  
 
 
  
 

Suzuki AN 250/400 Burgman

A Suzuki Burgman indította be a gigantomániát a robogó közt. A "Burgonya" sok autóst nevelt át a motorozásra és népszerűsége továbbra sem csökken

Elég sokáig tétlenül nézte a Suzuki, a Honda és a Yamaha 250-es robogóinak sikerét. Aztán 1998 tavaszán gondolt egyet, és a 250-es Burgman-nel olyan robogót mutatott be, amiről már az első ránézésre szembetünt, hogy még nagyobb fog övetkezni. A robogóknál ilyen formában még nem ismert, dupla hídváz, a fekve elhelyezett, himbarendszerrel működtetett, központi rugóstag és a méretes, integrált rendszerrel összekötött fékek azt súgták, hamarosan még nagyobb erőforrásssal ellátott Burgmanre is számíthatunk, főleg mivel a 250-es egyhengeres körül is feltünően nagy tér tátongott. Majdnem 160 centis tengelytávjával szintén túlszárnyalta az eddigi gépek méretét az akkoriban 23 lóerős Burgman, és a mágneses gyújtáskapcsoló reteszszel, a kivilágított csogagtérrel, ami úgy volt kialakítva, hogy vagy egy integrál sisak, vagy egy A3-as aktatáska elférjen benne, több ötletet mutatott be, ami azóta szinte standardá vált a maxirobogóknál.

Tényleg nem kellett sokáig várni, mert a Suzuki már ugyanaz év őszén feltárta azt a titkot, amit már mindenki sejtett: megjelent a 400-as Burgman is, az addigi legnagyobb lökettérfogatú robogó. Mivel világszerte azonnal rábuktak a vevők, vele elindult a mérethajsza a robogóknál, amit jelenleg is a Burgman család vezet, az újabb 650-es családfőjükkel.

Kivülről a teljesen krómozott kipufogódob és a hátsó rugóstag bal oldalidom alá helyezett gáztartálya a rajta található állítási lehetőséggel az, amiről meg tudjuk különböztetni a 400-as változatot a 250-estől. A mérések azt igazolták, hogy a tíz lóerővel erősebb 400-as 15 kilóval nehezebb és 16 km/h-val gyorsabb a negyed literesnél. A futóműve könnyedén elbírta a többletteljesítményt is, de azért annak ellenére hogy a sportos bevetést sem ellenzi a Burgman, tulajdonképpen a városi haználat mellett főleg kényelmes túrázásra a leg alkalmasabb. 140 km/h végsebességével és emeletti kifogástalan egyenesfutásával hosszabb autópálya szakszok is kényelmesen megtehetőek a 400-assal, mind amellett hogy azért az oldalszélre azért érzékeny, jó szélvédelmet nyújt az idom, és a bőséges mozgástér gondos kialakítása miatt nem gémberednek el a végtagok a komfort robogón, és így komoly napi etapok megtehetőek rajta.

De népszerűségét talán nem is ez adta, hanem az, hogy ugyanolyan egyszerű a kezelése, mint akár melyik segédmotoros automata robogónak, és alacsony üléspoziciója és súlypontjának köszönhetően a kevésbé gyakorolt motorosok is hamar bizalmat kapnak rajta. Így sok autós választotta maganak, és aki kisebb robogókon kezdte el a motorozást, a műfaj általa való bővülésének örvendezve nem nagymotort, hanem Burgmant választott. Hogy a Magyar Suzuki nagyon kedvező árat kalkulált a 400-as Burgmanre, tovább segített azon, hogy megjelenése óta nem kevesebb mint 300 példány talált gyzdára nálunk. De a 400-as megjelenése gyakorlatilag a 250-es halálát is jelentette Európában, mert nagyon kevesen döntlttek ettől kezdve a szerényebben motorizált változat mellett.

2000-ben dogozták át a Burgmant először. A hátsó borítás magasabb lett, a Mercedes S-Klasse hátsó lámpáira emlékeztető lámpa-index egység került rá, és az utas igazi háttámlát kapott. A vezető támlája állítható lett.

A 2003-as szezonra ismét átdolgozták a Burgmant. Az új karosszéria mellett az erőforrás mostantól nem karburátor, hanem befecskendezésen keresztül táplálkozik, és a borítások impozánsabb, dinamikusabb vonalakat kaptak, a kombinált fékrendszert is átdolgozták, a csomagteret is mégy egyszer megnövelték

Minden népszerűsége mellett a Burgman sem volt kezdettől fogva mentes a gyerekbetegségektől. Főleg az első 250-eseknél voltak eleinte rezgés okozta hibák. Eleinte még a feszszabályzóval lehetett probléma, de ezt az első évjáratnál garanciára kicserélték. A hideg indítási problémákat a később szériában szerelt karburátor fütéssel orvosolták a szervizek a kezdeti példányoknál. Ha a meleg moltor áll le, akkor általában a gyújtásdoboz testkábele a hunyó. A hátsó kerékanya gondos meghúzásasi nyomatékára kell még ügyelni a Burgma-nél, mivel ha ez túl laza, akkor a távtartó lemez beledolgozza magát a felnibe, és ez a legrosszabb esetbe olyan mértéket ölthet, hogy a bepréselt, fogazott acélpersely is kikopik az aluminium öntvényből. A hibát már előre jelzi, ha az anya mellett kinyomódik a kenőzsír.

Ha rossz utakon használják sokat a Burgmant, szétrázódhatnak a műanyag idomdarabok. Ilyenkor zörgő, zúgó hang hallatszik folyamatosan menetközben.

 
•    Bőséges helykínálat
•    Nagy menetkényelem
•    Alacsony ülésmagasság
•    Érzékeny műanyag alkatrészek
 
 

Műszaki adatok

Motor
Vízhűtésű, négyütemű, egyhengeres motor egy kiegyensúlyzótengellyel. Egy lánchajtású, felül fekvő vezérműtengely, és négy, villás himbával működtetett szelep. Nedves karteres olajozás, egy állandó nyomású Keihin karburátor 36 mm torokátmérővel. Elektronikus CDI gyújtás, generátor 300 watt, akkumulátor 12V/6Ah, önindító.
Furat x löket: 83 x 71,2
Lökettérfogat: 385 cm3
Névleges teljesítmény: 33 LE (24 kW) 8000/min-nál
Max. forgatónyomaték: 32 Nm (3,3 kpm) 6000/min-nál

Erőátvitel
Száraz, röpsúlyos tengelykapcsoló, ékszíjautomata váltó, szekunderhajtás fogaskerekekkel

Futómű
Acélcső dupla hídváz. Elöl teleszkópvilla 41 mm belsőcső átmérővel, hátul egykarú, hajtómű hordó lengővilla, egy rugóstag. Elöl 260 mm-res tárcsafék négyugattyús féknyereggel, hátul 210 mm-res tárcsafék kétdugattyús féknyeregel, aluminiumöntvény kerekek
Rugóút elöl/hátul: 100/100 mm
Abroncsméret elöl/hátul: 110/90 - 13 / 130/70 - 13
Méret és tömeg
Tengelytáv: 1590 mm
Villaszög: 63 fok
Utánfutás: 106 mm
Teletankolt tömeg: 200 kg
Tank: 13 l

Mérési eredmények
Végsebesség:142 km/h
Gyorsulás:
0-100 km/h: 11,9 s
Tesztfogyasztás: 4,4 l/100 km (91-es)

Karbantartási adatok
Szervízintervallumok 6000 km-enként
Olajcsere 6000 km-enként
Motorolaj SAE 10 W 40
Olajmennyiség szűrővel 2,0 l
Teleszkópvilla olaj SAE 10 W
Olajmennyiség villaszáranként 275 cm3
Gyújtógyertyák NGK CR 7 E
Szekunderhajtás olaj: SAE 10 W 40
Olajmennyiség: 200 cm3
Szelephézag (hidegen)
Szívó 0,08-0,13 mm
Kipufogó 0,17-0,22 mm

Paulovits Imre, kép: Markus Jahn, Rossen Gargolov
 
  

Hozzászólások a hirdetéshez 


 

Eddig 0 hozzászólás érkezett

 
  
 
  

 
  
 
  

Hirdetés

 
 
 

Hirdetés